XIII Johannes Tauler. 173 
der himel vnd erden vnd alle creatiure von niht gemachet hat. 
Sehent wir dis reht an, so sint vnser ougen selig eweclichen. 
Lieben kint, die grossen pfaffen vnd die lesemeister disputierent, 
weder bekenntnisse merer vnde edeler si oder minne. Aber wir wellent 
5 nu allhie sagen von den lebmeistern. Also wir dar kummen, denne Süllen 
wir aller dinge wohrheit wol sehen. Vnser herre sprach 'eins ist not'. 
Weles ist nu dis eine, das als not ist? Das eine das ist, das du 
bekennest din niht, das din eigen ist, was ein bist vnd wer du bist mit 
dir selber. Vmb dis ein hastu vnserm herren also angest gemachet, 
10 das er bluot switzete. Vmb das du dis eine nüt woltest bekennen, 
so ruoft er an dem criutze 'got, min got, wie hast du mich gelossen!’ 
wanne das eine, des not ist, also gar von allen menschen solte verlossen 
sin. Liebes kint, lo varn alles, das ich vnd alle lerer ie gelertent, 
vnd alle würklicheit vnd schouwelicheit vnd hoch contemplieren, vnd 
- 15 lerent alleine dis ein, das iuch das werde: so hant ir wole gearbeitet. 
Dar vmb sprach vnser herre 'Maria het den besten teil vsserwelt.’ 
In der worheit, kttndestu dis alleine erlangen, so hettestu wol 
erlanget nüt ein teil, sunder alles. 
Dis eine ist nüt, das etteliche liute kunnent also vernunfticlicken 
20 sagen von irme nihte vnd also demueticlichen, reht also obe siu die 
edel tugent wesenlichen besessen habent; vnd die selben sint in irme 
gründe noch grosser, wanne der tuom si. Dise wellent gros sin vnd 
schinen; siu triegent die liute vnd aller meist sich selber: wanne siu 
sint die, die in dem trüge in der worheit blibent 
25 Kinder, diser grünt der ist wenig liutes bekant: zelent, das 
drin menschen hie sint, die dis an gange. Dis ist nüt in dem gedanke 
noch in der Vernunft: aber entriuwen, es hilfet gar wol dar zuo, 
das man es steticlichen für sich neme vnd von Hisse kumme zuo 
wesende: wan flissige uebunge die machet zuo lest formelich vnd 
30 wesenlich. Also balde, also man eins vf sehendes gewar werde jnde- 
wendig oder vssewendig, denne zuo hant sol man nider sinken in den 
aller tiefesten grünt snelleclich sunder beiten. In dem gründe entsinke 
in din niht. So kumment etteliche vnd sprechent 'ich tuon alle tage 
dis oder das: ist das das leben vnseres herren?’ vnd alsus vnd also. 
35 Liebes kint, haltest du von keime tnonde oder wise, die du getuon 
malit, das das iut sülle sin, so wer dir vil weger, das du niut entetest 
vnd kertest in das luter niht, niht tugen, niht vermugen, danne du in also 
grosser würglicheit stuendest jndewendig vnd vssewendig vnd du dines 
nihtes vergissest. Nu reden wir von dem vssern menschen. Sich an, was 
40 bistu? wannen von bistu kummen? Von einer vnfletiger vnreiner fuler 
boeser materien, die vngelustig ist an ir selber vnd allen menschen. Vnd 
nu, was bistu worden? Ein vnreiner stinkender sag vol bahtes, vnd kein 
so edel, so reine spise noch trang in dich kummt noch so schcene noch 
so reine, es werde in dir stinkende vnde vnlidelich vnd smachende. . . 
45 Nu hat got alle creaturen wider dine nature gesast, den himmel, 
die sunne vnd die sternen. Nu friuret, dich; nu zuo Iieis, nu zuo 
kalt; nu riffen, nu sne; nu ist ir wol, nu ist dir we; nu hunger, 
21 in der worheit, wahrlich; 32 sunder beiten, unverweilt.
	        
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