Full text: Zeittafeln der Deutschen Geschichte im Mittelalter von der Gründung des fränkischen Reichs bis zum Ausgang der Hohenstaufen mit durchgängiger Erläuterung aus den Quellen

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Das deutsche Reich an der Spitze des Abendlandes 919—1254. 147 
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zug in Jerusalem und Krönung. Der Kaiser kehrt nach Italien zurück, verjagt die päpstlichen 
Truppen aus seinem Reiche und nötigt den Papst zum Frieden. — In Deutschland wird Lud¬ 
wig von Baiern durch K. Heinrich mit Waffengewalt gedemütigt. 
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Jerusalem et B.; restituit etiam Nazareth c. s. t. e. c. q. s. inter Accon et Nazareth. Reddidit etiam castrum Tyronis 
cum omnibus pertinentiis et villis et terris. Civitatem etiam Sy donis cum omni planitie — et omnes terras quas 
Christiani tempore pacis habebant et in pace tenebant. Licet etiam nobis per pactum reaedificare Joppen et castrum 
Caesareae et Montfort castrum novum nostrum quod in montanis hoc anno firmare coepimus. Verisimile enim videtur, 
quod si d. imperator in gratia et concordia ecclesiae Roifianae transivisset,. longe efficacius et 
utilius prosperatum fuisset negotium terrae s. (Vgl. Ann. Wormat. SS. XVIIr38: Et subiugasset subito 
sibi terram s., si d. papa civitates suas in Apulia et Sicilia in ipsius absentia non invasisset, excommunicans etiam 
imp. tam illa parte maris quam ista. Et sic oportebat eum :— a terra s. sine omni fine ad sua reverti. Et hoc 
oberit populo Christ, usque in extremum diem.) Praedictus vero soldanus usque ad finem treugarum quae 
— per decennium statutae sunt aliqua castra aut aedificia facere de novo aut aedificare non debet nec aliquis 
suorum. Vgl. auch das pomphafte Rundschreiben des Kaisers vom Krönungstage aus Jerusalem Mon. Leg. II, 261. 
H. B. IV, 93. Ueber die weiteren Vorgänge belehrt ein zweites Schreiben Hermanns aus Joppe, mit unbekannter 
Adresse (Mon. Leg. II, 264. H. B. HI, 99): imperator cum univèrso exercitu christiano venit Jerusalem 
die sabbati XVn Martii et die dom. sequenti sibi in honore regis aeterni portavit coronam — coronam simpliciter 
sine consecratione de altari accepit et in sedem, sicut est consuetum, portavit. Ipso quoque die praesentibus Panor¬ 
mitano et Capuano archiepiscopis aliisque multis magnatibus, divitibus quoque ac pauperibus, ' proposuit coram omnibus 
manifeste verba subscripta et nobis iniunxit, ut verba sua ipsis latine et teutonice exponeremus: In primis itaque 
proposuit quomodo crucem apud Aquisgranum assumpsit et quomodo saepius ab ecclesia 'terminum et indutias trans¬ 
fretandi petiit et impetravit seseque excusavit, qualiter ardua negotia saepius impedierunt propositum et iter suum. 
Dann entschuldigt er (excusavit, nicht incusavit muss ohne Zweifel gelesen werden) die Handlungsweise des Papstes 
(quia non poterat aliter apud homines blasphemias et infamiam evitare — und: quia si d. papa scivisset intentionem 
eius, non contra sed pro ipso scripsisset). Item exposuit — toti exercitui christiano quod pro sedanda discordia — 
vellet ea facere quae ad honorem Dei et ecclesiae nec non et imperii viderentur spectare etc. — Qualis autem laetitia 
fuerit in introitu sui in Jerusalem et dum verba sua — recitarentur — vix posset explicari sermone. His ita peractis, 
venit die lunae sequente archiep. Caesariensis missus a. d. patriarcha (Gerold) et ecclesiam s. sepulcri et omnia loca 
sancta posuit sub inderdicto, pro quo totus exercitus fuit valde turbatus et contra ecclesiam indignatus — Unde 
etiam d. imp. commotus — conquestus .est publice quod loca sancta quae diu sub potestate Sarracenorum fuerunt et 
nunc essent divino auxilio liberata, fuissent posita sub interdicto per patriarcham captivitate miseriae pristinae restituta 
ex divini officii prohibitione. — Et sic de reaedificatione civitatis sollicite disposito, ipso die versus Joppen rediit. 
! — Die Stimmung im kaiserlichen Heere, die Erbitterung über die feindselige Handlungsweise der Curie spricht sich 
lebhaft aus in mehreren Stellen von Freidanks ‘Bescheidenheit’; der Dichter befand sich im Kreuzheere des Kaisers. 
Chron. Sic. a. a. 0.: imp. Fridericus mense Aprilis — reversus est in Acconensem civitatem, ubi audivit quod papalis 
exercitus intraverat regnum Siciliae et usque Capuam totam terram occupaverat — Imperator autem primo Madii — 
cum 7 galeis armatis — mare intravit et X Iunii ad portum Brundusii applicuit. Rieh. Sang. 1229: Hi mense 
Januarii 18° mensis eiusdem per Ceperanum venientes in regnum clave signati, insulam Pontis Soiarati quae 
regni erat ostium — per vim ceperunt. Die Kriegführung der päpstlichen Heere schildert eingehend Rieh. Sang. 
Wir übergehen dieselbe. Nach anfänglichen Misserfolgen war teils durch Waffentaten, teils durch die Agitation der 
Bettelmönche der gröfsere Teil des festländischen Reichs in der Gewalt der Päpstlichen, oder wenigstens in offenem 
Aufruhr. Ueber die Bettelmönche Rieh. Sang.: Fratres Minores ubique per regnum iussu Raynaldi — expelluntur de 
regno, cum diceretur quod ipsi ad praelatos civitatum apostolicas tulerint litteras, ut homines inducerent, quod se 
deberent reddere d. papae. Dazu verbreitete sich das Gerücht vom Tode des Kaisers. Chron. Ursp. : Papa cum suis 
complicibus, ut asserebant homines, famam fecit in Apulia divulgari, imp. esse mortuum. Quocirca civitates, quae 
adhuc adhaerebant imperatori, disponebant se tradere sub dominio papae et omnes Alamannos de terra s. redeuntes 
et in Apulia demorantes — interficere. Rieh. Sang.: Imp. de Syria in Apuliam veniens, apud Brundusium ad expu¬ 
gnandos Lombardorum et Campanorum hostile*s cuneos gentem congregat, litteras de felici adventu suo in Siciliam et 
Calabriam mittit, fideles suos de Capua hortatur et animat ad fidelitatem suam — celerem succursum suum promittens. 
Der Herzog von Spoleto, der magister iustitiarius und andere Getreue stofsen zum Kaiser, ebenso deutsche Ritter aus 
Palästina. Dieser knüpfte sogleich Unterhandlungen mit dem Papst an : statim nuntios suos misit ad papam quosdam 
fratres de domo Teutonicorum, per quos ipsius habere gratiam supplicat. Aber ihre Vorschläge wurden vom Papst 
verworfen, der in einem Rundschreiben vom 18. Juli dem Kaiser neue Verrätereien schuld gab (H. B. III, 147) und 
dem Erzb. von Caesarea aufs neue die Verkündigung der Excommunication zur Pflicht machte (Ebd. 150). Zugleich 
■suchte er auf alle Weise seine Streitkräfte zu verstärken (Ebd. 145. 164. 165 n. 1; 176 n. 1). Während aber das 
päpstliche Heer in Untätigkeit verharrte (Pelagius mit Colonna und Joh. von Brieime vereinigt erwarteten bei Cajazzo 
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